tirsdag den 8. september 2009

Forbyd reklame!

Med over tyve års erfaring i reklamebranchen drømmer We Love People nogle gange om at reklame blev forbudt ved lov. Hvilken sport ville det ikke være at snige kommercielle budskaber ind alle vegne i en sådan verden. I gamle dage fik vi vores kampagner vist i tv-avisen søndag aften, fordi vi vidste at de ikke modtog så meget materiale dén dag. Med stadig færre ressourcer til at producere journalistisk materiale endsige kontrollere rigtigheden af journalistiske historier, åbnes gamet for at snyde sjove løgnehistorier ind i sendefladen. Men det er naturligvis nemmere at skrive en check til et mediebureau.

3 kommentarer:

  1. det er de vilkår tobaksindustrien arbejder under. Her er reklamer forbudt - og alligevel har de marketing folk ansat. paradoksalt.

    bryggeribranchen er lidt det samme. Alle ved at forbrugerne danner deres ølpræference som teenagers - derfor er det sandsynligvis den vigtigste 'uofficielle' målgruppe når man arbejder med øl. Du får dem aldrig til at indrømme det - men tro mig, de ved præcist hvordan de forskellige ølmærkers styrkeforhold er helt ned til 13 års alderen...

    SvarSlet
  2. Det er sjovest at spille bold, når man har en optegnet bane, nogle regler og et eller flere mål.Det er lidt ligesom dogme-regler. Jo flere don'ts des mere innovation. Derfor: Forbyd reklame, det vil der komem meget bedre reklame ud af.

    SvarSlet
  3. Man ser det for sig: reklamebander, der opretholder en facade som stilladsarbejdere eller ølkuske, og så i ly af mørket styrer markedet for annoncer og billboards. Nej, nej vil de sige: vi er bare en klub for folk, der godt kan lide at tegne og skrive historier...

    SvarSlet