tirsdag den 1. september 2009

Tidløs ærlighed

Det handler om at genintroducere oprigtighed i kommunikation. Vi holder meget af gamle plader og glæder os, når kunstnerne formulerer deres værk i et cover, hvor der hverken har været reklamebureau eller andre specialister ind over for at gøre det ”rigtige”. Simpelthen fordi, der på den tid ikke var opmærksomhed på at ”det rigtige” cover sælger. Tag f.eks. Average White Band hvis forbogstaver AWB er et hjemmedesignet logo, hvor W’et er en kvindes røv. Den ville aldrig være sluppet forbi en fokusgruppe, og er derfor tidløs i sin ærlighed. Rigtige reklamefolk tør ikke være oprigtige, da de er drevet af en eksistentiel frygt for at blive afsløret.

2 kommentarer:

  1. ... kan det ikke også være ders kunder der er nogle hængerøve, og ikke tør sætte deres vistikort over styr?

    Fokusgrupper er IKKE til banebrydende reklame. Fokusgrupper er ren cover my ass.

    SvarSlet
  2. I øvrigt et fantastisk band.

    Tænke at det måske var på sin plads med lidt brugervejledning - så her er bandets officielle hjemmeside. www.averagewhiteband.com (forsøgte at lave det som HTML link - men det må man åbenbart ikke)

    Det kunne jo være at der en eller anden reklamemand der forvildede sig ind (eller ud) i bloguniversets uendlige mangfoldighed af inspiration og kringelkrog og endte her. Her er lidt tomt...

    SvarSlet