onsdag den 23. september 2009

Reklamer kan ikke plage

Til forskel fra børn, kan reklame ikke plage. Til forskel fra hunde, kan reklame ikke tigge ved bordet. Til forskel fra despoter, kan reklame ikke udstikke ordrer eller udsende tæskehold. Reklame kan godt tænkt og produceret nøjagtig det samme som kærlighedssangen under balkonen: Få den attråede til at for et øjeblik at føle sig elsket, respekteret og ikke mindst... Bemærket. At kærligheden så ikke holder længe efter at indkøbsvognen er kørt ud af kirken er bare ærgerligt. Omvendt vil jeg til hver en tid tage en kugle for Adidas, Mac, Posca og Technics. Det koster penge, men husk at penge er det eneste statsgodkendte alternativ til kærlighed.

2 kommentarer:

  1. Jeg er fuldstændig enig med dig Skyts. De reklamer der giver modtageren opmærksomhed, anerkendelse og respekt ... og kærlighed, er dem der virker bedst tror jeg. Min bekymring og frygt er dog om vi (som samfund og verden) ønsker og skal synes om at lægge al den magt i hænderne på de virksomheder som har midlerne til at lave reklamer. Penge til at lave og indrykke reklamer er ikke kvalitet i sig selv. (Slit) Bang og verden har udviklet sig i en bestemt retning ...... tag fx. markedsføring af rygning overfor kvinder i første havdel af det 19. århundrede .... ville rygning være samme problem i dag?? jeg ved det ikke ...

    SvarSlet
  2. Det er selvfølgelig en diskussion vi har ofte. Men vi vil ikke stoppe verden og hoppe af. Til gengæld forsøger vi at have en etisk midte i vores arbejde. Virksomheder opstår og dør hele tiden. Det er meget få, der kan overleve længe. I dag tror jeg kunman kan overleve på længere sigt som virksomhed, hvis man ikke fylder folk med løgn. Eller i hvert fald gør det så begavet, at løgnen blir til en historie. Og med historie mener jeg, start-midte-slutning - og grunden til at vi begyndte at tale med hinanden rundt omkring bålet for 50.000 år siden

    SvarSlet