onsdag den 10. november 2010

Det er bedre at være ufuldstændig end upræcis

The Power of Flexible Content. Zach Brand fra NPR er Content nyhedsproducer etil 800 medieudbydere i USA fortæller om vigtigheden af at skabe content som kan udgives overalt på alle platforme og bruge platforme der kan gå ud på alle maskiner.

Det, de gør hos NPR er, at alle sidder sammen. Der er ingen afdelinger. Alle skal være med til at levere den samme historie ud over alle medier. De bruger også deres eget site til at udbrede al deres content, så de sikrer sig, at de er konsistente udover alle medier.

NPR startede som et CMS kontor. Nu er de et lækkert CMS bureau. Når deres kunder skal bruge Content går de ind på NPR’s site og shopper hvilke platforme de vil have historien på. NPR er altså både storytellers og content managers på én og samme tid. De går også meget op i, at deres content ser flot og appellerende ud. Derfor har de bygget easy-to-fill forms, så al deres content ser ens og godt ud. Pointen er at man ikke skal starte forfra hver eneste gang, folk har brug for content. Så man kan bruge tiden på at tale business med kunderne i stedet for at spilde tiden på at tale om, hvordan denne eller hin app fungerer.

NPR er meget anderledes end hvordan vi arbejder hos We Love People. Vi prøver altid at være originale og opfinde nye vinkler på verden. Derfor kan vores arbejde aldrig passes ind i kasser. Også interessant at manden taler meget om vigtigheden af godt content, men ikke nævner med et ord, hvad godt content er. Jeg er ret sikker på, at svaret ville være: Det alle gerne vil se. Zach Brand ser derfor (nok) content som varenumre og er ligeglade med om han sælger Had eller Kærlighed. Så længe mange gerne vil se det.

Jeg er sikker på at Zach og hans partnere er meget rige, men mens han på scenen fortæller om, hvor sindssvagt gode de er til at pumpe lækkert emballeret historier ud (6 milliarder om året), glæder jeg mig over ikke at ville lukke en kunde ind hos We Love People, som ikke har større mål i livet end at tjene penge. Jeg mener: Det er allerede bevist, at penge kun gør en lykkelig til et vist niveau. Der er grænser for hvor godt et glas vin kan smage og uanset hvor rig man er, bliver ens børns stadig syge og ens kone bliver sur engang i mellem.

Så Zach har bygget en pæn Content Manager. Gad vide hvad han skal lave, når han har solgt virksomheden for en trilliard. Forhåbentlig bliver han ikke deprimeret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar