tirsdag den 30. november 2010

Netværk, netværk og atter netværk

Alle ejendomsmæglere ved, at ”Beliggenhed, Beliggenhed, Beliggenhed” er det eneste saliggørende og en af de meget store hemmeligheder ved Ted er drømmen om at møde de rigtige mennesker helt tæt på.

Stor var min glæde også efter at være blevet chokeret over det manglende Wifi til Tedx, (hvilket vel svarer til at fjerne T’et i Technologhy Entertainment Design) at møde Poul Skøtt, der gav mig koden til Pressens Wifi, hvorefter det nu er muligt at blogge fra TEDx Copenhagen og f.å afprøvet TED’s koncept på nærmeste hånd: Nemlig Netværk, Netværk, Netværk.

…Og så selvfølgelig høre en masse talere – 12 i alt – plus diverse entertainere, der på max 18 minutter fortæller noget, de aldrig før har fortalt folk.

Lad det være sagt med det samme. Jeg er fan af Ted, som Paven er fan af Skt. Peter, og jeg smed mit tv ud, da jeg opdage TED.com. Seriøst! Derfor er jeg også mødt op for at få en flig af Jesu kappe og meldte mig til TEDx, endnu inden jeg anede hvilke danskere, der skal tale i dag.

Kritikere af TED, som for det meste er akademiske kritikere siger, at det er alt for overfladisk kun at få 18 minutter til at fortælle sin dybeste indsigt om Teknologi eller Underholdning eller Design, men jeg har læst afhandlinger før og det synes som om, at man skal helt om til den bageste side af de digre værker for at finde en forkølet tese, samt den evige afslutningssentens om at ”Der mangler mere forskning på området”.

Vi er her i dag, for at blive visere og for at kon-ferere til konferencen. Vi skal høre noget, vi aldrig har hørt før. Grunden til det er, at vi skal udvide vores mentale båndbredde. Og du er inviteret til at følge med.

1 kommentar:

  1. 18 bloginlæg hver på 18 linier max. Det må være din blogdisciplin for i dag.

    Go!

    J69

    SvarSlet