tirsdag den 9. november 2010

Multi-historiefortælling

Publikum er ikke længere bundet af, hvad broadcasterne definerer for dem. Så vi skal ikke lave content til Platforme men til folks Opmærksomhed.

Der er forskellige måder vi kan beskrive hvad der er sket de sidste ti år, når det kommer til tv underholdning. Man kan tale om Økonomi eller platforme. Men man kan også kigge på publikum. Og det gør Matt Locke fra Channel Four. Publikummernes opførsel har ændret sig. De er blevet meget mainstream. De vil gerne udstille sig selv på de sociale medier. De vil bruge tiden baseret på deres egne behov. Hvad de er blevet opdraget til ved at finde ud af, at der er langt flere vinduer, end de nogensinde vil kunne overskue. Derfor vælger de ud fra deres egne behov. Og deres behov er historiefortælling. Matt Locke hader buzz-ord og i stedet for at komme op med det nyeste buzz-ord for publikummernes ønsker, vil han koge det ned til, hvad det altid har været: Historiefortælling.

Synkroniseret historiefortælling. Multiplatformshistoriefortælling. Men når alt kommer til alt: Historiefortælling. Publikum vil gerne opleve original historiefortælling gennem flere vinduer samtidig. Som for eksempel at lade en skuespiller sidde med sin laptop og fortælle, om hvad folk skriver om hende på nettet, hvorefter seerne på eget initiativ tager kontakt med hende live i programmet. Det kan også være at køre online konkurrencer, der refererer direkte til live formater, mens de sker. Channel Four oplever også at publikummerne gemmer på content omkring deres yndlingsserie til når de virkelig har god tid til at svælge i det så voldsomt, at flere dage bliver brugt på at drukne sig selv i historiefortælling omkring deres yndlingsprogram. På samme måde er de interesseret i alle former for platforme, der omhandler deres yndlingsserie. Så længe det er baseret på historiefortælling. Og det er vi enige i hos We Love People ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar